FANDOM

Królik holenderski :

Rasa ta znana jest już od bardzo dawna, ale obecne ubarwienie uzyskał dzięki Brytyjskim hodowcą. Charakterystyczna cechą tej rasy jest specyficzne ubarwienie, mianowicie: śnieżna biel w kształcie trójkąta wbija się w ciemne czoło, zaś ciemny kolor rozprzestrzenia się od uszów przez policzki, aż do szyi. Pyszczek, podbródek i przednia cześć tułowia, wraz z łapkami jest biała, tylne cześć ciała, wraz z zadkiem mają ciemną barwę, a tylne łapki na swoich końcach (palcach) posiadają kolor biały. 

180px-2czarny.jpg
Ciemny kolor nie oznacza tylko koloru czarnego, ale różnego rodzaju odcienie szarości i brązu. Charakterystyczne jest również to że ciemny kolor na danym króliku jest jednolity i nie przechodzi w inne odcienie. Czyli np.: mamy do czynienia z królikiem biało-czarnym, bez dodatkowych kolorów. Jest to rasa bardzo przyjacielska, samiczki są bardzo dobrymi matkami, zaś pielęgnacja ich krótkiej sierści nie nastręcza dużych problemów, co nie zwalnia nas z obowiązku regularnego wyczesywania. Waga nie przekracza 2,5 kg.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki