FANDOM

Hermelin :

Historia tej rasy sięga XIX w. Oficjalnie nazywano ją również "polish". Początkowo była hodowana tylko w odmianie białej z czerwonymi oczami, w późniejszym czasie zaczęto hodować w innych odmianach barwnych i dzisiaj tą rasę można już spotkać w każdej odmianie kolorystycznej, jaka mają króliki. W skutek wielu zmian hodowlanych , krótsze kończyny i uszy, masywniejsza sylwetka itp. Zmiana uległa zmianie na obowiązująca do dziś tzn. Hermelin. Na początku wyhodowania tej rasy, hodowcy kojarzyli pary tylko o najniższej wadze, która dochodziła nawet tylko do 700gr. Takie praktyki doprowadziły do degradacji tego gatunku. Właśnie z tego powodu powstało niepisane prawo, które mówi że optymalną wagą dla Hermelina jest 1,1-1,3 kg, tylko w Holandii uznaje się że najlepszą wagą jest taka, która nieprzekracza 1 kg.

Hermelin.jpg

W Anglii Hermelin jest nazywany jako "karzełek holenderki", jest to spowodowane tym że tam hoduje się prekursorów białej odmiany, to znaczy, króliki "polish", podobnie sprawa z nazewnictwem ma się w USA, gdzie hermelin jest uznawany za odmianę barwną "karła holenderskiego" zaś w Europie Hermelin jest uznawany za nowy gatunek królika.

Hermelin charakteryzuje się krótkimi uszami, średnio długimi kończynami, ciało posiada zwaliste. Szyja jest praktycznie niewidoczna. Głowa mała i szeroka, szczególnie w części czołowej, przyjmuje się że u samców nie mniej niż 5,5cm, a samic 5 cm. Uszy głęboko osadzone o zaokrąglonych końcówkach, dobrze owłosione, zresztą jak reszta ciała. Futerko bardzo gęste i lśniące.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki