FANDOM

Angora miniaturka :

Angora -' miniaturka jest wyjątkowa rasa, ze względu na swoją długą sierść, Rasa ta nie przekracza wagi 1,5 kg, ciało krótkie, uszy dochodzą do 6cm długości. Przy obecnej różnorodności kolorów u tej rasy ciężko jest stwierdzić jaki kolor futra jest dominujący, choć w niektórych źródłach można wyczytać że wyróżniają się szczególnie ciemne kolory, zbliżone do maści królików dzikich. Królik angor na początku był hodowany tylko dla "futra" z które tkano wełnę, a następnie sprzedawano. Angory muszą mieć bardzo dobrze zbilansowaną dietę, która w znaczny sposób wpływa na wygląd ich futra, w obecnych czasach hodowla angora nie sprowadza się tylko do celów zarobkowych, ale również hobbystycznych, co nie zmienia faktu, że należy dbać o jakoś pożywienia dla ładnego i zdrowego wyglądu futerka, które w takiej formie jest zdecydowanie łatwiej pielęgnować. 

1271965397 89402270 1-Zdjecia--krolik-angora-miniaturka-1271965397.jpg
Decydując się na tą rasę musimy mieć na względzie specyficzna pielęgnacje z uwagi na długość sierści, niezbędne jest wyczesywanie, co najmniej raz dziennie, możemy również strzyc angora, co zdecydowanie ułatwia pielęgnację nam jak i samemu królikowi. Należy również wspomnieć, że króliki tej rasy nie są w stanie same zadbać o swoje futerko, więc nasza pomoc jest niezbędna. Rasa ta ma szczególne skłonności do chorób układu pokarmowego, czego powodem jest sierść i może prowadzić do bezoarów, lub zatkania układu, co bez szybkiej reakcji z naszej strony może skończyć się śmiercią królika. Ważne jest również wzmożona uwaga na okolice krocza królika, do których mogą lepić się bobki, lub zbyt rzadkie cekotrofy, z którymi nie zawsze królik umie sobie poradzić sam. W czasie letnim, gdy wychodzimy z królikiem na spacery, na łąkę, lub inne tereny krzaczaste, należy po powrocie do domu, dokładnie sprawdzić skórę królika, czy przypadkiem nie zaległ się tam jakiś kleszcz, którego w takim gąszczu sierści jest ciężko wypatrzeć (tyczy się to również innych gatunków królików) Angory są rasa bardzo kontaktową i wesołe, gdy przyzwyczaimy je do codziennego szczotkowania (odpowiednią szczotką) to pielęgnacja sierści będzie sprawiać Nam, jak również uszakowi dużo radości.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki